Kosár
Az Ön kosara üres

Daitokuji templom Aka raku chawan matcha teáscsésze 4


  • Eredet: Kyoto, Japán
  • Gyártási év: 2010
  • Jelleg: klasszikus vörös raku chawan
  • Elkészítési mód:

    Langyos vízzel tisztítsa, puha ruhán lefordítva szárítsa


44 000.- Ft / db

Termékünk átmenetileg nem kapható

Daitokuji templom Daiji-in

aka raku chawan matcha teáscsésze Daitokuji zen templom

Aka raku chawan matcha teáscsésze

Klasszikus aka raku chawan Shoraku Sasaki kiotói műhelyéből a Daitokuji zen templom részére. (A fenti kép a Daitokuji templom Daiji-in altemplomában készült.)

Shoraku Sasaki a Daitokuji zen templom hivatalos keramikusa, mint ilyen a teaszertartás epicentrumában él és alkot klasszikus, mégis egyéni műveket.

A Daitokuji templom a japán tea arany korszakának jeles helyszíne.

A csésze 12 cm átmérőjű, 8,1 cm magas.

A "Raku" név arról a helyről származik, ahonnan az agyagot bányászták Kyotóban a XVI. sz . végén. A raku kanjija egyúttal azt is jelenti, "gyönyörködni valamiben", "élvezni valamit".

A raku tizenöt generáción keresztül keramikusok egy csoportjának pecsétje és jele volt, akik ezt a tradíciót ápolták és tovább fejlesztették. A raku ezért nem magára a technikára vonatkozik, hanem azokra a keramikusokra, akik a raku technikát is használják. Az első raku mester Chojiro a japán tea mesterrel Sen-No-Rikyuval együttműködve hozott létre ma is látható mesterdarabokat és alapította meg a japán teatárgyak művészetének egy igen fontos részét. A legenda szerint az uralkodó Hideyoshi Toyotomi 1598-ban apja halála után, Chojiro fiának Jokeinek egy arany pecsétet ajándékozott rajta a raku jelével. 

A raku neve, jele és a kerámiastílus is megszakítatlanul fennmaradt napjainkig. A XVIII. században a család kiadott egy raku kézikönyvet, amit sok amatőr és nem raku művész kezdett használni. 

A raku bizonyos szempontból a japán kézművesség szinonimája, ami egyszerre jelent egy generációkon át  ápolt és fennmaradt technikát és márkajelet, továbbá rámutat a kézműves és a patronáló nagyúr, vagy gazda kapcsolatának fontosságára. 

Fontos raku mesterek voltak Donyu (1574-1656), Hon-Ami Koetsu (1556-1637) Ogata Kenzan (1663-1743) és a mai nagymester Kichizaemon. A vele készült riport lentebb látható.

Szintén raku technikát használ, de főként egy árnyalatú, ámbra színű mázzal az Ohi kerámia, aminek nagymestere a közelmúltban járt Magyarországon, erről itt számoltunk be

 

aka raku chawan matcha teáscsésze Daitokuji zen templom

aka raku chawan matcha teáscsésze Daitokuji zen templom

aka raku chawan matcha teáscsésze Daitokuji zen templom

aka raku chawan matcha teáscsésze Daitokuji zen templom

aka raku chawan matcha teáscsésze Daitokuji zen templom

aka raku chawan matcha teáscsésze Daitokuji zen templom

aka raku chawan matcha teáscsésze Daitokuji zen templom

aka raku chawan matcha teáscsésze Daitokuji zen templom

Ó! Ció! Redukció!

A jól sikerült raku csészékben nagy a feszültség, gyönyörűen csengenek, ha megkocogtatjuk, de inkább ne.

Innen érthető lesz miért. 40 perc Shoraku műhelyében. Ha nincs ennyi ideje, akkor itt a finálé

 

 

Daitokuji templom

Kyoto északi részén

daitokuji templom

daitokuji templom

daitokuji templom